Omschrijving
De stad Naaldwijk was een groot deel van haar koopkracht verloren aan Rotterdam, Den Haag en Delft, steden die op minder dan dertig minuten rijden liggen. Naaldwijk werd onvoldoende bezocht ondanks een aantrekkelijke ligging in het verzorgingsgebied.De winnende zet bleek om een bepaalde grootstedelijke charme aan het centrum te geven. Met de ontwikkeling van winkelcentrum de Tuinen werden 50 winkels en restaurants op een organische manier geïntegreerd in de stedelijke structuur met 29.000 inwoners. De charme wordt gegarandeerd door de architectuur, het rijke assortiment en de omgeving. Er is veel oog voor detail, mede door het gebruik van hoogwaardige materialen. Ook de kleuren en de geuren zijn verleidelijk.
Het belangrijkste doel om de teruggelopen koopkracht terug te winnen is hiermee op geslaagde wijze bereikt. Door deze ontwikkeling heeft Naaldwijk haar regionale aantrekkingskracht weten te herstellen. In 1999 won De Tuinen de jaarprijs van de Nederlandse Raad van Winkelcentra. In het jaar 2000 won het winkelcentrum de FGH Vastgoedprijs met de volgende toelichting: “Visie en moed. Een perfect voorbeeld van een succesvolle ontwikkeling die veel voordelen heeft opgeleverd voor bedrijven en de hele stad”.
NRW jaarprijs: Eerste prijs voor beste winkelcentrum in Nederland
FGH Vastgoedprijs: Eerste prijs voor de beste ontwikkeling in Nederland